torstai 25. elokuuta 2011

Google havahtui?

Google rajoittaa pikavippimainontaa
Markkinointi ja Mainonta, 23.8.2011, 12:19 kirjoittaa:

Google aikoo tiukentaa pikavippialan mainonnan näkyvyyttä Google AdWords -verkkomainontaohjelmassaan. Aikaisemmin mainostajat ovat saaneet päättää millä hauilla heidän mainoksensa näkyvät eli he ovat itsenäisesti tai mediatoimistojensa avulla hallinneet näkyvyyttään.

Maailmanlaajuisen muutoksen myötä pikavippitoimialan yritykset voivat jatkossa mainostaa tuotteitaan vain rajatun avainsanalistan mukaisesti.

Googlen maanantaina lähettämän yhteistyökumppanitiedotteen mukaan rajoitus on jo laitettu käytäntöön ja se vähentää alan yritysten mahdollisuuksia mainostaa kyseisessä mediassa.

Pienlainoja ja pikavippejä myöntävän Risicumin toimitusjohtajan Jouni Hintikan mukaan Googlen rajoitus kiristää kilpailua entisestään ja nostaa keskeisten avainsanojen hintoja.


hmm, isoveli ainakin valvoo. Miten tämä voi vaikuttaa pikavippi yhtiöiden toimintaan? No, ainakin heidän adwords -kampanjansa saattavat olla tämän jälkeen vähemmän tuottoisia? Mutta en usko sillä kuitenkaan olevan mitään merkitystä pikavippien suosioon. Onko kyseessä googlen yritys saada lisää rahaa näistä mainoksista vai yrittääkö google pestä käsiään moraalisesti?
Mitä mieltä sinä olet asiasta?




1 kommentti:

  1. Google ei valvo käyttäjien etua vaan ainoastaan omaansa. Google ei tiedä moraalista mitään. Kyseessä on vain tapa nostaa käytetyimpien mainoksien hintaa h*lvetin korkealle ja hankkia lisää rahaa omaan taskuun. Hyvä iso G!

    VastaaPoista